Silnik o pojemności 1,1 litra spełniający wymagania normy Tier III zapewnia o 11% większe osiągi przy tym samym zużyciu paliwa oraz mniejszą emisję spalin, przy czym zbiornik paliwa powiększony został o 30% względem poprzednich modeli.
Konstrukcja wysięgnika została tak zaprojektowana, aby przy zachowaniu jego lekkości zapewnić znakomitą wytrzymałość i trwałość.
Maszyna JCB 8018 posiada wydłużone podwozie które zapewnia prawdziwe korzyści podczas pracy na zboczach oraz przy stosowaniu młota wyburzeniowego.
Opcjonalnie maszyna JCB 8018 wyposażona jest w dwie prędkości jazdy. Cecha ta ma szczególnie zastosowanie podczas pracy w trudnych warunkach kiedy to następuje automatyczna zmiana biegu wysokiego na niski w zależności od warunków pracy maszyny.
Amortyzacja ruchów siłowników w skrajnych położeniach daje pewne sterowanie i wysokie
osiągi maszyny.
Niezawodność i trwałość
Układ hydrauliczny składa się z małej ilości przewodów i o 20% zredukowanej liczby złączy. Ogranicza to ryzyko wycieku I zwiększa niezawodność maszyny.
Tylna pokrywa silnika wykonana z 3mm stali (opcja) zapewnia jego ochronę w przypadku uderzenia.
Bezpieczeństwo
Maszyna może być wyposażona w kabinę lub osłonę spełniającą wymagania ROPS i TOPS (Roll and Tip Over Protection Structure – konstrukcja zabezpieczająca przy wywróceniu na dach i przewróceniu na bok). Opcjonalnie kabina lub osłona maszyny może spełniać wymogi certyfikatu FOGS (Falling Object Guard Structure – konstrukcja zabezpieczająca przed spadającymi przedmiotami). Certyfikaty te zapewniają najwyższe standardy bezpieczeństwa w tej dziedzinie.
Rozłącznik sterowania stanowi standardowe wyposażenie maszyny. Teraz wykonany jest on jako odlew aluminiowy co czyni go mocniejszym i trwalszym. Dodatkowo rozłącznik nie tylko odłącza serwosterowane ale również dźwignie sterowania napędem gąsienic co zwiększa bezpieczeństwo pracy operatora.
Doskonała widoczność wokół maszyny zapewnia zachowanie bezpieczeństwa i dużą wydajność pracy.
Maszyna posiada wręcz niewiarygodną stabilność.
Miejsce pracy operatora
Udoskonalone serwosterowanie wraz z zaawansowanym „mikro-sekcyjnym” blokiem zaworowym pozwala na bardziej płynne, dokładniejsze i wielofunkcyjne sterowanie bez potrzeby zmniejszenia mocy bądź prędkości.
Kabina jest oddzielona od ramy obrotu. Jej dół wraz z podłogą i siedzeniem operatora stanowią jeden element wykonany z tworzywa. Powoduje to że poziom hałasu jak i drgań przenoszonych do kabiny jest drastycznie ograniczony.
Przestrzenna, komfortowo zaprojektowana kabina zapewnia najlepszą w swojej klasie widoczność dookoła maszyny.
Przednia szyba unoszona do góry ponad głowę posiada teraz dodatkowy siłownik wspomagający co dodatkowo ułatwia obsługę.